Sfinks na Facebooku

facebook

Newsletter

Bilety online

facebook

Na ekranie

Nigdy cię tu nie było
Nie jestem czarownicą (Sala
Maria Magdalena
Znikasz (Sala
Naga Normandia
Do zakochania jeden krok

Propozycje

Seans z maluszkiem
DKF Kropka
Filmowy Klub Seniora

Partnerzy

PISF
FINA
Dziennik Polski
Kinads

Krakowska Karta Rodzinna

Krakowska Karta Rodziny z Niepełnosprawnym Dzieckiem

 

Z kamerą w świecie dźwięków

7 listopada 2016 o godz. 18.30 zapraszamy do Kina Studyjnego Sfinks ("Sala Mały Metraż")  
na wykład filmoznawcy z UJ Mateusza Kicki "Z kamerą w świecie dźwięków. Filmowa dokumentalistyka muzyczna na przestrzeni dekad" w ramach cyklu  Odbiornik Live . 
Wstęp wolny.

Filmowy dokument muzyczny narodził się na przełomie lat 50. i 60. w. W okresie dynamicznych przemian społecznych i kulturowych, w czasach narodzin współczesnej popkultury. Od samego początku swego istnienia gatunek ten cieszył się ogromnym powodzeniem, zarówno wśród krytyków, jak i tzw. masowej publiczności. Filmy poświęcone muzycznym idolom przyciągają przed ekrany kin i telewizorów prawdziwe tłumy, a stan ten pozostaje niezmienny już od ponad czterech dekad. W czym tkwi sekret popularności i niezwykłej żywotności tego rodzaju kina?

Odpowiedzi na to pytanie udzieli Państwu filmoznawca Mateusz Kicka, który w ramach cyklu Odbiornik Live zaprezentuje wykład poświęcony muzycznej dokumentalistyce filmowej. W trakcie wystąpienia prelegent opowie o historii dokumentu muzycznego, przedstawi sylwetki najważniejszych twórców kojarzonych z tą odmianą kina faktów, a także przywoła najciekawsze tytuły zaliczane do klasyki gatunku. Usłyszymy m.in. o takich legendarnych dziełach, jak: The Beatles in the U.S.A. (reż. David Maysles, Albert Maysles, 1964), Dont Look Back (reż. D.A. Pennebaker, 1967), Let it Be (reż. Michael Lindsay-Hogg, 1970), Woodstock (reż. Michael Wadleigh, 1970), Pink Floyd: Live At Pompeii (reż. Adrian Maben, 1972), Depeche Mode: 101 (reż. D.A. Pennebaker, 1989) czy Sugar Man (reż. Malik Bendjelloul, 2012).

Mateusz Kicka, absolwent filmoznawstwa na UJ, doktorant w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ. Prowadzi zajęcia z teorii oraz historii dokumentu filmowego, jego praca doktorska poświęcona będzie filmowej dokumentalistyce muzycznej. Swoje teksty publikował m.in. w Kwartalniku Filmowym oraz czasopiśmie Media-Kultura-Komunikacja Społeczna. Wykład w ramach cyklu Odbiornik Live.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) [Więcej] [OK]
Realizacja: webdecoded.pl