Sfinks na Facebooku

facebook

Newsletter

Bilety online

facebook

Na ekranie

Cicha noc
Po tamtej stronie (Sala
Morderstwo w Orient Expressie
Rodzina na sprzedaż (Sala

Propozycje

Seans z maluszkiem
DKF Kropka
Filmowy Klub Seniora

Krakowska Karta Rodzinna

Krakowska Karta Rodziny z Niepełnosprawnym Dzieckiem

Partnerzy

Dziennik Polski
Antyradio
Kinads
 

Z kamerą w świecie dźwięków

7 listopada 2016 o godz. 18.30 zapraszamy do Kina Studyjnego Sfinks ("Sala Mały Metraż")  
na wykład filmoznawcy z UJ Mateusza Kicki "Z kamerą w świecie dźwięków. Filmowa dokumentalistyka muzyczna na przestrzeni dekad" w ramach cyklu  Odbiornik Live . 
Wstęp wolny.

Filmowy dokument muzyczny narodził się na przełomie lat 50. i 60. w. W okresie dynamicznych przemian społecznych i kulturowych, w czasach narodzin współczesnej popkultury. Od samego początku swego istnienia gatunek ten cieszył się ogromnym powodzeniem, zarówno wśród krytyków, jak i tzw. masowej publiczności. Filmy poświęcone muzycznym idolom przyciągają przed ekrany kin i telewizorów prawdziwe tłumy, a stan ten pozostaje niezmienny już od ponad czterech dekad. W czym tkwi sekret popularności i niezwykłej żywotności tego rodzaju kina?

Odpowiedzi na to pytanie udzieli Państwu filmoznawca Mateusz Kicka, który w ramach cyklu Odbiornik Live zaprezentuje wykład poświęcony muzycznej dokumentalistyce filmowej. W trakcie wystąpienia prelegent opowie o historii dokumentu muzycznego, przedstawi sylwetki najważniejszych twórców kojarzonych z tą odmianą kina faktów, a także przywoła najciekawsze tytuły zaliczane do klasyki gatunku. Usłyszymy m.in. o takich legendarnych dziełach, jak: The Beatles in the U.S.A. (reż. David Maysles, Albert Maysles, 1964), Dont Look Back (reż. D.A. Pennebaker, 1967), Let it Be (reż. Michael Lindsay-Hogg, 1970), Woodstock (reż. Michael Wadleigh, 1970), Pink Floyd: Live At Pompeii (reż. Adrian Maben, 1972), Depeche Mode: 101 (reż. D.A. Pennebaker, 1989) czy Sugar Man (reż. Malik Bendjelloul, 2012).

Mateusz Kicka, absolwent filmoznawstwa na UJ, doktorant w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ. Prowadzi zajęcia z teorii oraz historii dokumentu filmowego, jego praca doktorska poświęcona będzie filmowej dokumentalistyce muzycznej. Swoje teksty publikował m.in. w Kwartalniku Filmowym oraz czasopiśmie Media-Kultura-Komunikacja Społeczna. Wykład w ramach cyklu Odbiornik Live.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) [Więcej] [OK]
Realizacja: webdecoded.pl